preparat na rdzę – rust check stop







    Rust Check Poland oferuje nowoczesne zabezpieczenia antykorozyjne do samochodów. Na rynku polskim działamy od 1991 roku. Zajmujemy się dystrybucją materiałów Corolon Inc., stosowanych w projektach przemysłowych w wielu krajach, np. Kanada, USA, Chile, Kuba, Polska, Rosja, Korea Południowa, inne. Od początku swojej działalności w Polsce zabezpieczyliśmy ok. 300 tys. samochodów w sieci licencjonowanych stacji wg kanadyjskiej technologii zabezpieczeń Rust Check. Zabezpieczenie antykorozyjne Rust Stop jest czasowym procesem gwarantującym utrzymanie nadwozia i podwozia samochodu normalnie eksploatowanego bez rdzy, powodującej perforację blach. Technologia Rust Stop jest stosowana w Kanadzie i USA od 1990 roku. W tym czasie zabezpieczono antykorozyjnie tą metodą tysiące samochodów, bez żadnych reklamacji ze strony klientów. Jest to więc metoda w pełni sprawdzona w czasie , w różnych warunkach drogowych i klimatycznych. Znak i prawa stosowania technologii Rust Stop na terenie Polski są prawnie zastrzeżone.


    Preparat na rdzę – zasada działania


    Oferowany przez nas preparat antykorozyjny powstrzymuje korozję w samochodzie – bez względu na stan skorodowania. Został opracowany specjalnie dla czasowej ochrony antykorozyjnej nadwozia i podwozia samochodu, a zwłaszcza dla ochrony przekrojów zamkniętych, szwów, połączeń zgrzewanych, zakładkowych i innych miejsc trudno dostępnych. W procesie natryskiwania Rust Stop emulguje się z wodą, wypiera ją ze szczelin i połączeń blach. Jako bardzo dobry izolator likwiduje w ten sposób ogniwa elektrochemiczne, wstrzymuje reakcję utleniania metalu (korozji). Dzięki unikalnym właściwościom fizyko-chemicznym i penetracyjnym preparat gwarantuje pokrycie wszystkich zakamarków nadwozia i mikropęknięć lakieru. Z uwagi na wyczerpywanie się aktywnych składników w czasie ochrony, niezbędne jest ich uzupełnianie. Dla potrzeb indywidualnych oferujemy w sprzedaży preparaty Rust Stop w aerozolach i 4 L opakowaniach.


    Preparat na rdzę – Podstawowe zalety


  • Jest bezwzględnie czysty,
  • ma niezwykłe właściwości penetrujące-wpełza w szwy, szczeliny i zagięcia blach karoserii,
  • powstrzymuje postęp korozji na przedmiotach już skorodowanych,
  • wypiera wodę z mikroszczelin i zajmuje jej miejsce,
  • zachowuje ciągły stan płynny i półpłynny, również w temperaturach ujemnych,
  • smaruje wewnętrzne mechanizmy nadwozia, takie jak zamki, zawiasy, linki itp.
  • chroni zamki przed zamarznięciem,
  • zabezpiecza i oczyszcza złącza elektryczne,
  • nie uszkadza chromu, lakieru,
  • eliminuje dręczące skrzypienie i hałasy nadwozia,
  • może być stosowany w każdym pojeździe, bez względu na stan skorodowania czy poprzedniego zabezpieczenia antykorozyjnego,
  • odblokowuje zapieczone połączenia sworzniowe i umożliwia dalszą normalną ich pracę,
  • umożliwia odkręcanie zapieczonych gwintów na skutek korozji,
  • nie wymaga specjalnego przygotowania pojazdu. Wystarczy umycie nadwozia i odmuchanie powietrzem.



  • Preparat na rdzę - Sposób użycia


    Stosować przez natrysk bezpośredni. Konserwację powtarzać raz na rok, raz na półtora roku a przy powierzchniach szczególnie narażonych na korozję według potrzeb.


    Preparat na rdzę - Środki ostrożności


    Używanie i przechowywanie w temperaturze poniżej 50'C z dala od otwartego ognia i źródła ciepła. Unikać nadmiernego wdychania. Trzymać poza zasięgiem dzieci. Spryskane oczy przemyć bieżącą wodą; skórę, ręce - wodą z mydłem. Przy ewentualnym połknięciu nie powodować wymiotów, skontaktować się z lekarzem. Okres gwarancji 36 miesięcy. Posiada atesty: PZH nr 2891B1161192, certyfikat nr 1/812000, ma znak bezpieczeństwa „B” Instytutu Ochrony Środowiska BU85/10111996 Szkoły Gł. Pożarnictwa w W-wie oraz certyfikaty ISO 9002 i 14001.


    Preparat na rdzę - Badanie skuteczności


    Firma RUST CHECK Poland, dystrybutor antykorozyjnego aerozolu na rdzę, przeprowadził badania skuteczności preparatu RUST STOP. Zastosowano metodę porównawczą. Badano jednocześnie w komorze solnej elementy nadwozia samochodu pokryte preparatem RUST STOP oraz niepokryte preparatem. Badanie zostały przeprowadzone tzw. przyspieszoną metodą laboratoryjną. Komora solna została wypełniona tzw. mgłą solną o stężeniu solanki 5%. Stosowano ciągłe rozpylanie solanki. Czas trwania testu to 600 godzin, co odpowiada 6-7 letniemu okresowi eksploatacji samochodu w warunkach polskich. Wyniki testów prezentuje poniższa galeria.

    Należy zauważyć, iż części karoseryjne są fabrycznie zabezpieczone poprzez cynkowanie blach oraz lakier samochodowy.


    Zdjęcia po lewej stronie, pokazują elementy niezabezpieczone. Zdjęcia po prawej stronie pokazują elementy zabezpieczone preparatem RUST STOP.



    Wynik testu drzwi samochodowych. Widać wyraźne ogniska korozji, szczególnie w miejscach zgrzewów i łączeń.




    Widoczna korozja szczelinowa i korozja spoin profili ramki drzwi w niezabezpieczonym elemencie.




    Wycieki rdzy ze szczelin ramki drzwi nie chronionych preparatem RUST STOP, w miejscu mocowania ramki z poszyciem.




    Wycieki rdzy ze szczelin ramki drzwi nie zabezpieczonych preparatem RUST STOP do wewnątrz. Widok przez otwór klamki.




    Wyciek rdzy ze szczelin ramki drzwi Wyciek rdzy ze szczelin ramki drzwi. Widok na powierzchnie wewnętrzne po odcięciu fragmentu drzwi.




    Korozja między poszyciem wewnętrznym a zewnętrznym drzwi. Widok na dolną krawędź po odcięciu fragmentu drzwi.


    Podstawowe zalety Rust Stop


  • Jest bezwzględnie czysty,
  • ma niezwykłe właściwości penetrujące-wpełza w szwy, szczeliny i zagięcia blach karoserii,
  • powstrzymuje postęp korozji na przedmiotach już skorodowanych,
  • wypiera wodę z mikroszczelin i zajmuje jej miejsce,
  • zachowuje ciągły stan płynny i półpłynny, również w temperaturach ujemnych,
  • smaruje wewnętrzne mechanizmy nadwozia, takie jak zamki, zawiasy, linki itp.
  • chroni zamki przed zamarznięciem,
  • zabezpiecza i oczyszcza złącza elektryczne,
  • nie uszkadza chromu, lakieru,
  • eliminuje dręczące skrzypienie i hałasy nadwozia,
  • może być stosowany w każdym pojeździe, bez względu na stan skorodowania czy poprzedniego zabezpieczenia antykorozyjnego,
  • odblokowuje zapieczone połączenia sworzniowe i umożliwia dalszą normalną ich pracę,
  • umożliwia odkręcanie zapieczonych gwintów na skutek korozji,
  • nie wymaga specjalnego przygotowania pojazdu. Wystarczy umycie nadwozia i odmuchanie powietrzem



  • zródło www.rustcheckcorolon.pl